İzleyiciler

12 Ekim 2014 Pazar

MAKORON KURABİYE

Merhaba
Bugün blogda macoron tarifi paylaşıcam.
Yapması gerçekten biraz meşakatli ama lezzeti için değer. Ilk yapışım şekiller biraz düzgün olmadı ama birdahakine daha iyi olucak:)

MALZEMELER:
2 ADET YUMURTA AKI( oda sıcaklığında)
4 YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
1 TUTAM TUZ
1 SU BARDAĞI PUDRA ŞEKERi
YARIM SU BARDAK BADEM TOZU

ARASINA SÜRMEK İÇİN; ÇİKOLATA,KARAMEL VE MEYVE ŞÖLENİ SOS KULLANDIM

YAPILIŞI:
İlk olarak badem tozu ve pudra şekerini ilk olarak rondodan daha sonra elekten geçirerek bir yerde hazır tutun.Daha sonra yumurta aklarını bir tutam tuz ile köpürene kadar çırpın. Yavaş yavaş toz şekeri ilave edip yüksek devirde krema gibi bembeyaz olana kadar mikser ile çırpmaya devam edin.uzun bir çırpma işlemi gerektiriyor:(( cam veya metal bir kapta olması önemli)
Krema gibi sertleşen karışıma yavaş yavaş pudra şekeri ve toz badem karışımını yedirin.sıkma torbasına karışımı koyup ben macoron plastiği aldım(karacadan) ona tek tek sıkın.
Eğer yok ise iki tepsi Alın ilk tepsiye hafif su koyun üzerine bir tepsi daha ve onada Yağlı kağıt serip macoronları sıkın.
Tepsiye 3-4 kere yere hızlıca bırakıp kabarcıkları engelleyip 1-2 saat bekletip kabuk tutmasını sağlayın.
160 derece fırında 10-12 dakika pişirip Çıkarın ve soğumasını bekleyin.
Iyice soğuyan makoronların arasına ben daha pratik olduğu için hazır tüp soslardan sıktım ve harika oldu:)
AFIYET OLSUN:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder