İzleyiciler

22 Mart 2016 Salı

ROMEN KÖFTESİ

ROMEN KÖFTESİ
MALZEMELER
YARIM KİLO KUZU KIYMA
YARIM KİLO DANA KIYMA
YARIM SU BARDAK KEMİK SUYU
1 SU BARDAK SODA( TAM DOLMASIN)
4 DİŞ SARIMSAK
3 ÇAY KAŞIK KARBONAT
YARIM LİMON SUYU
1 KASE SIVIYAĞ( Köftelere şekil verirken el yağlamak için)
TUZ
KARABİBER
KEKİK
KIRMIZIBİBER
KİMYON
KİŞNİŞ
YENİBAHAR

DİĞER MALZEMELER
BABY PATATES
SIVIYAĞ
BİBERİYE
CAJUN BAHARATI

YAPILIŞI
Sarımsakları dövün karbonat ile karıştırın. Ben kıymalarımı kasaptan özel olarak 1 kere çektirdim. Tüm malzemeyi kıymaya ekle baharatları ben 1 er tatlı kaşığı koydum siz artırıp eksiltebilirsiniz. Çok yoğurmak gerekiyor:( Ben hamur yapma makinemde yaklaşık 10-15 dk yoğurdum. 
Kol gücüyle bayağa bir 20 dk yoğurmak gerek.Elimizi bolca yağlayıp köfteleri büyükçe şekillendiriyoruz.Normalde köfteler 2-3 saat dinlenmesi gerekiyor. Yapmadan 1 gün önce yaparsanız dahada bir lezzetli olur. Izgarada güzelce pişssin.Yanında ben baby patates yaptım. Patatesleride biberiye,cajunbaharat ve çok az sıvıyağ ile yağlayıp 180 derece fırına verin.
(NOT:TABAKTA BİRDE MECİMEKLİ ERİŞTE VAR ONUNDA TARİFİ VAR)
AFİYET OLSUN:)













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder