İzleyiciler

4 Şubat 2018 Pazar

EV TİPİ DÖNER


EV TİPİ TAVUK DÖNER 🍗 🍗🍗🍗🍗


Malzemeler:


5 adet tavuk göğsü ( kalça but olursa daha lokum olur)

1 su bardak yoğurt

1 çorba kaşığı biber salça

4 adet kuru soğan rendesi

1 sarımsak rendesi

yarım su bardağı kadar sıvıyağ

pulbiber,kekik,karabiber,biberiye,tuz,kişniş,nane,kimyon ,vs


Yapılışı:


Tavuk göğsünü (Ben göğüs ten yaptım ama yavan olabiliyor. But ızgara olursa daha yumuşak olur)ince fileto şeklinde kesiyoruz. Diğer malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz.


Streç filmin üzerine bir filetoyu koyup, üzerine sosu yayıyoruz. Yine üzerine başka bir fileto koyup bu şekilde devam ediyoruz. ( veya benim  videoda yaptığım gibi tüm kestiğimiz fletoları sosa bulayıp sonrada koyabiliriz)


İşlem bitince streç filmle sıkıca sarıp, dolapta 2 saat bekletip,geceden dondurucuya koyup donduruyoruz.Donan tavuğumuzu pişirmeden 30 dk kadar önce dışarıya alıyoruz ki rahat kesebilelim. Tam çözdürmeyin yoksa güzel kesemezsiniz. 


İnce şeritler halinde kestiğimiz tavuğumuzu sıvıyağ koyduğumuz tavada kızarana kadar çeviriyoruz. Zaten hemen pişiyor ince olduğu için. Ben pişirirken en son biraz daha pulbiber,kekik,tuz katıp 1 dk çevirdikten sonra servis ediyorum. 


afiyet olsun.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder