İzleyiciler

25 Ocak 2016 Pazartesi

PORTAKALLI MUHALLEBİLİ KURABİYE

PORTAKALLI MUHALLEBİLİ
KURABİYE
MALZEMELER
* 125 gram tereyağı
* 1 yumurta
* Yarım çay bardağı sıvı yağ
* 1 çorba kaşığı yoğurt
* 4 çorba kaşığı pudra şekeri
* Yarım yemek kaşık portakal tozu
* Yarım paket kabartma tozu

İç harcı için:
* 1, 5 su bardağı süt
* 5 çorba kaşığı toz şeker
* 1 yumurta
* 2 çorba kaşığı un
* 1,5 çorba kaşığı nişasta
* Vanilya


YAPILIŞI
Hamur malzemelerini yoğurma kabında yoğuruyoruz.buzdolabında dinlenirken hamur iç harcı hazırlayalım. Soğuk süte tüm malzemeleri karıştırıp topaklandırmadan ocakta pişiriyoruz.  
Topaklanır ise blendardan geçirin. 
Kalın muhallebi kıvamında olucak tok olursa hamur içinde taşma tapmaz.
Limon sıkacağının arka tarafını kullanıyoruz. Ben sıkacağın içine streç film koyuyorum öyle çıkarması hamuru daha düzgün oluyor. Hamuru sıkacağın şeklini alabilmesi için parmaklarımla bastırıyorum içine kalıkla muhallebi koyuyorum üzerini tekrar hamurla kapatıyorum ve tepsiye diziyorum. ( Ben bazılarının içine sarellede koydum oda çok güzel oldu) 
175 derece fırında  yaklaşık 20 dk pişir 
AFİYET OLSUN:)















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder