İzleyiciler

11 Mart 2018 Pazar

ŞIHIL MAHŞİ

Şıhıl Mahşi (Dolmaların Şahı) Tarifi'nin Malzemeleri

  • 15-18 kabak 

İçi için:

  • 500 gr kıyma
  • 2 adet iri soğan
  • 1,5 su bardağı nohut
  • Yarım su bardak dolmalık fıstık 
  • Pul biber, karabiber, tuz,kimyon,kişniş,
  • Yenibahar
  • Tereyağ

Pişirirken:

  • Salça
  • Biber salça
  • Sumak,Reyhan 
  • Su


Servis için:

  • Yoğurt
  • Sarımsak


Şıhıl Mahşi (Dolmaların Şahı) Tarifi'nin Yapılışı

Antakya Mutfağımızdan çok özel, çok lezzetli azcık zahmetli ama uğraşa değecek bir tarif :)

Kabaklarımızın arka kısmını kesip içini oyuyoruz. Bu tarifin en temel özelliği bu. Kabakların üstü dolma gibi sıyrılmıyor ve kabak dolma gibi baş kısmından oyulmuyor :)

Orjinalinde Kabakları bol yağda kızartıyoruz. Ama ben hem hafif hem pratik olsun diye işlemi FIRINDA yaptım.ve tektek elimle tuz ve yağlayıp fırına hazırladım.

O sırada soğanımızı. Kavuruyoruz kıymamızı koyuyoruz.Pişmeye yakın nohutları ve baharatları ekliyoruz.ayrı tavada tereyağda dolmalık fıstık  kavurup ekliyelim.

İçi de hazırladığımıza göre geriye kabakları doldurmak kaldı :) 

Hepsini doldurunca fırın tepsimize bitişik bir vaziyette diziyoruz. Ben güveçte yaptım siz Borcama veya fırın kabı da kullanabilirsiniz.İkişer kaşık salça be biber salçalarını tabakta sulandırıp erite erite üzerinde gezdiriyoruz. Sumak ve reyhanı 30 dk sıcak suda bekletip süzüp onuda dolmaların üzerine dökelim.Su kabakların altını tamamen kaplayacak kadar olmalı hemen hemen 4-5,5 kase su yetebiliyor.

190 derece fırında 45 dk pişiyor. Ben dolmalık biberide fırında kızartıp kalan iç için doldurdum oda çok lezzetli oldu.

Üstüne de sarımsaklı yoğurt ekleyerek servis ediyoruz, yanında da pilav çok lezzetli :))

Elinize sağlık:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder